אחת המטרות העיקריות של חוק הגנת הצרכן היא למנוע הטעיית צרכנים. או במלים אחרות: לדאוג לכך שבידי הצרכן יהיה מידע מלא ונכון ככל הניתן על עסקה שהוא מבצע. הפרה של חוק הגנת הצרכן עלולה להוביל לתביעה ייצוגית ואף להגשת כתב אישום.
האיסור להטעות חל על כל סוגי הפרסומות ועל כל דרכי השיווק למיניהן: רדיו, טלוויזיה, טלפון, תקשורת אלקטרונית מכל סוג שהוא, פקס, קטלוגים או מודעות, שמטרתם להתקשר בעסקה או לקדם מכירות של מוצר או שירות. גם "תוכן שיווקי", דוגמת מאמר בלוג שהכותב קיבל עבורו תמיכה כספית, יכול להיחשב "פרסומת".