Advertising Law | הצגת מחיר של מוצר או שירות
פרסום, פרסומות, הצגת מחיר, הצגת שירות, מחיר כולל, מחיר בשקלים, מטבע, כולל מע"מ
17354
rtl,page-template-default,page,page-id-17354,page-child,parent-pageid-16829,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-5.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive
 

הצגת מחיר של מוצר או שירות

Print Friendly

בעת פרסום מחיר של מוצר או שירות מסוים, יש לנקוב ב"מחיר הכולל" אותו נדרש הצרך לשלם בשקלים. המחיר הכולל יגלם מע"מ, אגרות, תשלומי חובה, או כל תשלום נלווה אחר שהצרכן לא יכול להימנע ממנו באופן מעשי. לדוגמה, אתר אינטרנט שמוכר מוצר ומספק אפשרות לאיסוף עצמי – יכול להציג מחיר מוצר בנפרד מעלות המשלוח. לעומת זאת, אם אותו אתר כלל לא מאפשר ללקוח לאסוף בעצמו את המוצר ממקום כלשהו – חובה להציג את המחיר כשהוא כבר כולל את עלות המשלוח.

נגד מסעדת ג'ירף גריל הוגשה בקשה לתובענה ייצוגית בטענה כי היא נוהגת לציין בתחתית החשבון את הסכום הכולל לתשלום עבור הארוחה כאשר הוא כולל גם תשלום בסך 1.5 ש"ח לכל סועד עבור "דמי אבטחה". התשלום עבור דמי אבטחה מופיע בשורה נפרדת בחשבון, לאחר פירוט סכומי המנות שהוזמנו ולפני השורה הכוללת "סה"כ לתשלום", כך שהסכום לתשלום כולל את מחיר האבטחה. בתחתית החשבונית נכתב: "לביטול תשלום אבטחה, נא פנה למלצר/ית". בית המשפט דחה את הבקשה וקבע כי אומנם מדובר פרקטיקת מסחר בעייתית, אולם אין מדובר בהטעיה כיוון שפרוש נכון של החוק הוא כי אין לכלול במחיר מנה את דמי האבטחה אם הם אינם חובה, אולם מרגע שדמי האבטחה הוספו בשורה נפרדת, ואף צוין כי אין חובה לשלמם, לא ניתן לקבוע כי התנהגות המסעדה פסולה.

Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook