Advertising Law | חוק עוולות מסחריות
עוולות מסחריות, חוק עוולות מסחריות, תחרות הוגנת, איסורים בפרסום, איסורים בפרסומת
17959
rtl,page-template-default,page,page-id-17959,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-5.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive
 

חוק עוולות מסחריות

Print Friendly

חוק עוולות מסחריות "משלים" את חוק איסור לשון הרע ומטרתו להבטיח "תחרות הוגנת" בין מתחרים. חוק עוולות מסחריות כולל מספר איסורים על פרסום, וביניהם האיסור לתאר מוצר של מתחרה באופן כוזב.

בסמכותו של בית המשפט להטיל קנס עד לגובה של 100,000 ₪ מבלי הוכחת נזק, במקרים בהם ייקבע כי מפרסם הטעה או פרסם תיאור כוזב על מוצריו או על מוצרים של מתחרה.

חברת זוגלובק הוציאה לשוק סדרת נקניקים תחת השם "זוגלובק על האש", כעבור מספר חודשים, חברה מתחרה בשם מעדני טיבונויל החלה לפרסם את מוצריה ברדיו ובטלוויזיה תוך שימוש בשם "טיבון ויל על האש". בית המשפט דחה את טענת זוגלובק וקבע כי צירוף המילים "על האש" לא ייחודי לה בלבד, וכי הציבור לא מזהה ביטוי זה עם מוצרי בלבד.

פרסום של חברת פרומדיקו, המייצרת את בקבוקי B-Free, הציג את המסר הבא: "הורים, אל תחכו למשבר הבא… כשאתם מחממים את הבקבוק הזה [של המתחרים], עלול להיפלט ממנו כימיקל למזונו של תינוקכם… הוכח בחיות: חשיפה לביספנול A משבשת התפתחות מינית…". בית המשפט המחוזי קבע שאין קשר מוכח בין שימוש בבקבוקי המתחרים לפגיעה בהתפתחות המינית של תינוקות, והעברת מסר כזה לציבור מהווה תיאור כוזב לפי חוק עוולות מסחריות. ניתן צו המניעה האוסר על פרומדיקו לפרסם כל פרסום דומה (בש"א 24627/04 כמיפל בעמ נ' פרומדיקו בע"מ).

פרסומת לחיתולי "האגיס", ששודר בטלוויזיה הישראלית, הדגימה כיצד החומר הסופג המצוי בחיתולי האגיס סופג מים תוך שניות בודדות. לטענת החברה המתחרה (יצרנית חיתולי פמפרס), הפרסומת מטעה את הציבור לחשוב כי זמן הספיגה של חיתולי האגיס מהיר במיוחד, בעוד שבפועל ספיגה של שתן ממושכת משמעותית יותר מאשר ספיגה של מי ברז. בית המשפט המחוזי קיבל את הטענה ואסר על פרסומים אלה בטלוויזיה ובמדיות נוספות (שלטי חוצות, אינטרנט וכיוצ"ב) וכן הורה להאגיס להימנע מלערוך בפניי הציבור הדגמות כלשהן על ידי שימוש במי ברז (בש"א 19793/03 PROCTER GAMBLE נ' חוגלה קימברלי בע"מ).

Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook