Advertising Law | פרסומות בערוצים 2 ו-10
הרשות השניה, פרסום בטלוויזיה, פרסומות בטלוויזיה, ערוץ 2, ערוץ 10
17227
rtl,page-template-default,page,page-id-17227,page-parent,page-child,parent-pageid-17239,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-5.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive
 

פרסומות בערוצים 2 ו-10

Print Friendly

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מפקחת על מרבית השידורים המסחריים בישראל. הרשות מפקחת על ערוץ 2 (קשת ורשת), ערוץ 10 ותחנות הרדיו האזוריות ("רדיוס", "רדיו ללא הפסקה", "קול ברמה", "רדיו דרום" וכיוצ"ב). היא לא מפקחת על "הערוצים היעודיים" – ערוץ המוסיקה, הערוץ בשפה הרוסית וערוץ מורשת –  שנתונים לפיקוח של מועצת הכבלים והלווין ושלהם מוקדש פרק נפרד באתר הפרסום.

אחד מתפקידיה של הרשות הוא לפקח על אתיקה בפרסומת בטלוויזיה וברדיו ולשם כך קבעה הרשות כללים המפרטים מה מותר ומה אסור לפרסם וכיצד.

במקרים "רגילים", הזכייניות הן שבודקות האם תשדיר עומד בכללי האתיקה והן עצמן לא יסכימו לשדר תשדיר פרסומת שלא עומד בכללים. בנושאים "בעייתיים", הרשות דורשת מהזכייניות להעביר את תשדיר הפרסומת לאישור הרשות מראש. בין היתר, כל השתתפות של קטין בפרסומת וכל טענה "בריאותית" יגזרו על התשדיר מעבר למסלול של קבלת אישור מראש מהרשות השניה.

גם במקרה שלא נופל לאחת הקטגוריות "הבעייתיות", הרשות יכולה להתערב ביוזמתה, ביוזמת הזכיין או בעקבות תלונה (לרוב של מתחרה ולעתים של אזרח), ואז לבחון ולאשר (או לפסול) פרסומת.

Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook