Advertising Law | חסויות בערוצים 2 ו-10
חסות, הטעיית הציבור, אורך חסות, פגיעה בציבור, הצגת מחיר, הצגת מבצע, סקר, השוואה למוצרים אחרים
17291
rtl,page-template-default,page,page-id-17291,page-child,parent-pageid-17227,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-5.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive
 

חסויות בערוצים 2 ו-10

Print Friendly

  • הודעת חסות לתכנית טלוויזיה או רדיו צריכה להיות מוצגת ככזאת ("התכנית משודרת בחסות", התכנית הופקה בחסות" וכו').

  • הודעת חסות צריכה להיות קצרה ותמציתית (מקסימום 6 שניות).

  • הודעת חסות חייבת להיות שונה מפרסומת שהופקה לאותו מוצר (כלומר, אם תנסה להעלות חסות שנראית ממש כמו פרסומת ששודרה, או משודרת, לאותו המוצר – החסות תיפסל).

  • אין לשדר חסות שעלולה להטעות את הציבור או לפגוע בו באיזושהי דרך.

  • במהלך תכנית שניתנה לה חסות, אין להציג את נותן החסות, מוצריו או שירותיו.

  • אין לנקוב במחיר של מוצר או שירות ואין להשתמש במילים כמו "מבצע", "חינם" "מתנה" וכו' המעודדות רכישה של מוצר או שירות מסוים.

  • אין לערוך השוואה למוצרים מתחרים או להציג סקר המשווה ביו מוצרים שונים.

במהלך משחק כדורגל ששודר בערוץ 10, שודרו הודעות חסות לחברת "שברולט" הכוללות את האמירות: "קיזוז מע"מ והכרה מלאה בהוצאות. משתלמת בגדול". הרשות השניה מצאה כי האמירה מהווה תמריץ לקנייה, ומבטלת את ההבחנה החשובה בין חסות לפרסומת. עוד נקבע כי התשדיר עמד בניגוד לכללי שיבוץ פרסומות ולהנחיות הרשות לענייני חסויות וניתנה התראה לערוץ 10.

במסגרת התכנית "מייקל ג'קסון" שידרה קשת מקבצי פרסומות הנראים כמו חסות. בתחילת ובסיום המקבצים לא שודרו מעברוני פרסומות, בניגוד לכללי התכניות וכללי שיבוץ פרסומות. הרשות השניה קבעה כי מדובר בהפרה והחליטה להסתפק בהתראה.

בפתיח של התכניות "סוף הדרך 2" ו"סוף הדרך – הגמר" המשודרת על ידי רשת שובצו מקבצים של הודעות חסות לפני המעבר למקבץ פרסומות ולאחר החזרה ממנו, בניגוד לאישור הרשות השניה. הרשות ראתה בכך הפרה והחליטה ליטול מרשת 30 שניות של זמן פרסום.

Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook