Advertising Law | פרסומת המיועדת לקטינים בפרסומות בערוצים 2 ו-10
קטין, קטינים, פרסומת לקטינים, עידוד למעשים לא ראויים, ניצול לרעה של קטינים, פגיעה בכבוד של קטינים
17279
rtl,page-template-default,page,page-id-17279,page-child,parent-pageid-17227,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-5.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive
 

פרסומת המיועדת לקטינים בפרסומות בערוצים 2 ו-10

Print Friendly

בנוגע לפרסומות המיועדות לקטינים, לרשות השניה יש כמה דגשים אשר מתווספים על ההוראות שמפורטות במדריך זה בפרק על חוק הגנת הצרכן:

  • במהלך תכניות שמיועדות לילדים, לפניהן או אחריהן, לא ישודרו פרסומות שאינן מתאימות לילדים.
  • אין לשדר פרסומות המעודדות קטינים למעשים שאינם ראויים.
  • אין לשדר פרסומת שמנצלת לרעה את העובדה כי קטינים קלים יותר להשפעה ממבוגרים.
  • אין לשדר פרסומות שפוגעות בכבודם או מנצלות אותם לרעה.
  • פרסומת בה מוצגת דמות המופיעה בתכניות ילדים לא תשודר בזמן תכניות ילדים או בחצי השעה שלפניה או אחריה.

תשדיר פרסומת מטעם משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שהציגה תמונות קשות וגרפיות של התרסקות ילד בזכוכית הרכב. הרשות סברה כי מדובר בתמונות שעלולות לגרום לפחד ולפגיעה בקרב קהל הצופים הצעיר. היות והמסר העיקרי בתשדיר מיועד בעיקר לציבור הנהגים, הוחלט ברשות להגביל את שעת שיבוצו של התשדיר להחל מהשעה 20:00 – שעה שבה ילדים צופים בטלוויזיה בליווי הוריהם. בנוסף, ביקשה הרשות כי התשדיר ילווה בכתובית המציינת את חשיבות הצפייה בתשדיר בליווי הורה או מבוגר.

פרסומת של חברת האופנה AVG, שהציגה ילדים בדרכים לבילוי במועדון לילה. הם נעצרים בפתח המועדון על ידי השומר. הילדים מנסים להיכנס למועדון, מסבים את תשומת לבו של השומר כי הם לבושים באופנים AVG וחושפים את שם המותג התפור על אחורי החצאית של ילדה. הרשות מצאה כי יש בפרסומת משום עידוד קטינים למעשים לא ראויים וכי הקטינים מוצגים בהופעה שאיננה ראויה לקטינים. כמו כן, הפרסומת מציגה קטינים המעוניינים להיכנס למועדון לילה המוכר משקאות אלכוהוליים. הרשות החליטה לפסול את שידור הפרסומת.

Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook