ביטוח נסיעות לחו"ל – האם כל אחד צריך לעשות ובאיזה אופן?

תוכן עניינים

לפני שאנחנו מתכננים חופשה בחו"ל, עלינו לקחת בחשבון שבזמן שהותנו בארץ אחרת, ישנם דברים שאנחנו לא יכולים ליהנות מהם, אלא אם נדאג לכך בעצמנו. הדוגמא הבולטת לכך היא כל מה שקשור לביטוח בריאות וביטוח כבודה.

אנשים שנוסעים לחו"ל, צריכים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל אם ברצונם לקבל עזרה במימון עלויות של טיפולים רפואיים שונים, במידה וחס וחלילה הם יידרשו לעבור אותם בזמן שהותם ביעד אליו הם נוסעים. זה נכון למקרים של תאונות, חבלות, פציעות, מחלות, התקפי לב או כל מקרה אחר. במידה והם לא ירכשו ויחזיקו ברשותם ביטוח נסיעות לחו"ל, הרי שהם יידרשו לשלם על כל הטיפולים והפרוצדורות הרפואיות בעצמם.

ביטוח נסיעות לחו"ל למעשה נועד לתת לנוסעים אפשרות להימנע מהצורך לשלם בעצמם הוצאות רפואיות, אשר יכולות להגיע לסכומים של אלפי ועשרות אלפי שקלים. בתור אזרחי ישראל, אנחנו זכאים לטיפול רפואי דרך קופות חולים, ולכן אנחנו נהנים מתשלום מסובסד. בחו"ל, זה לא תקף, כפי שביטוח בריאות פרטי איננו תקף וכן גם לא ביטוח לאומי. לכן אנחנו צריכים להקפיד על רכישת ביטוח נסיעות שיאפשר לנו לקבל עזרה בעלויות שונות.

חשוב לציין, ביטוח נסיעות לחו"ל מתייחס לא רק למקרים בריאותיים, רפואיים אלא גם למקרים של אובדן, גניבה או חבלה בכבודה, קרי בציוד איתו יצאנו מהארץ. לכן אם אנחנו נוסעים עם מחשב, פלאפון או כל דבר אחר, הביטוח יכול לכסות את הנזק שנגרם לנו.

האם כל אחד צריך לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל?

התשובה היא כן. כל מי שיוצא את גבולות הארץ, אפילו ליום אחד, יעשה נכון אם ירכוש ביטוח נסיעות לחו"ל, מאחר והוא לא יכול לדעת מה יקרה לו. לצערנו, מספיק שהוא יחצה את הכביש והוא עלול להיות מעורב בתאונה שתגבה ממנו מחיר רפואי כבד, ועל כך גם מחיר כלכלי עצום.

ביטוח נסיעות מאפשר לא רק לקבל החזרים על טיפולים רפואיים וכל פרוצדורה אחרת, אלא גם לקבל מענה הרבה יותר טוב. מדובר על טיפול רפואי יותר טוב, תרופות, ודברים אחרים. מאחר והוא מעניק לנו שקט נפשי שיש גורם מסוים, אחר, שיכסה את ההוצאות שלנו.

איך רוכשים ביטוח נסיעות בצורה נכונה?

ראשית, יש לבצע את הרכישה מספיק ימים לפני הטיסה, במידה ואפשר. זאת על מנת לא לשכוח וכן בשביל שיהיה ניתן לבצע זאת בצורה שקטה, אחרי בדיקה מקיפה של צרכים.

שנית, יש לבדוק את סוג החופשה או הביקור שאנחנו מתכננים בחו"ל, בין אם זה על פי המיקום ובין אם זה על פי אופי החופשה והדברים שאנחנו מתכננים לעשות במהלכה.

שלישית, יש לבחון צרכים אישיים, כמו למשל, בעיות רפואיות מסוימות שמחייבות הרחבה של הפוליסה, כך שהיא תכלול גם טיפול בהן, במידת הצורך.